1. It’s motherfuckin’ fantasy.

Tak, to już rok od Coke Live Music Festval, więc pomyślałam, że wybaczycie mi jeśli jeszcze raz przypomnę sobie jak to wyglądało.  Może nie mam wehikułu czasu, ale spróbujmy przenieść się o rok do tyłu. Muszę się wspomóc moim zeszłorocznym sprawozdaniem, które woła o pomstę do nieba. O ile wszystko na wordpressie działa dobrze, to jeśli czytacie ten post, to dokładnie w rocznicę pierwszego koncertu Marsów. Dokładnie o godzinie 21. Ja wiem, że przeżywam jak mrówka okres, ale mam co. A jak wam to przeszkadza to po prawej stronie przeglądarki jest taki ładny X, może czerwony, może inny, wiecie o co mi chodzi.

 

17-18.08.2010

Przed wyjazdem do Krakowa postanowiłam wpaść na dzień lub dwa do cioteczki, przy okazji zahaczając o fryzjera. To była wizyta w ekspresowym tempie. Przyjazd, wieczorem fryzjer i sru. nawet nie pamiętam niczego konkretnego z tego dnia, bo moje myśli były już o te kilka dni do przodu. Cóż, ale fryzurkę miałam całkiem całkiem. Muszę do niej kiedyś wrócić.

Popołudniu 18, przyjechał po mnie kuzyn, z którym pojechałam na noc do chrzestnej. Po drodze zaczepiliśmy o zalew, wiało jak diabli ale chciał mi pokazać co się zmieniło od ostatniej mojej wizyty tam. Poszłam spać około północy z poczuciem, że po 4 trzeba się zwlec z łózka, żeby zdążyć na pociąg.

19.08.2010

Godzina bodajże 4:15. Po pokoju roznoszą się pierwsze dźwięki Attack, który od ładnych paru lat służy mi za budzik jednocześnie niemiłosiernie irytując moją rodzinkę. Nadzwyczaj rozbudzona, jak na zaledwie 4 godziny snu, ubrałam się i popędziłam cichaczem do pokoju kuzyna sprawdzić czy już wstał. Nie jestem do końca pewna, ale o ile dobrze pamiętam nie było go w pokoju, a w kuchni, na dole, gdzie przygotowywał mi śniadanie. Jejku, jaki on kochany. Cała podjarana wyjazdem byłam w stanie zjeść niewiele, ale on przygotował mi prowiant na podróż, który w efekcie jadłam przez cały pobyt w Krakowie. Przed 5 wsiedliśmy do samochodu i ruszyliśmy do Rawicza, na stację z której o 5:35 odjeżdżał pociąg do Wrocławia.

Stojąc na stacji widziałam przemykający pociąg z Poznania, którym jechała Smoczek. Czułam niewypowiedzianą radość, że już niedługo zobaczę ją i resztę. Moja droga do Wrocławia dłużyła się, ale nie aż tak mocno na szczęście.

Na dworcu we Wrocławiu, jak tylko wysiadłam zobaczyłam czekającego na mnie Smoczka, a razem z nią udałyśmy się na mini polowanie. Najpierw na bilet dla niej do Krk, a potem na naszą kochaną Kokę. Pierwszy raz miałyśmy się spotkać, jednak to nie umniejszało radości ze spotkania. Punkt 8 (o ile dobrze pamietam), nasz pociąg ruszył do Krakowa.

Widoki były przecudne! Chociaż droga się dłużyła, gdzieś od Katowic do samego Krakowa, ale ile radości było z oddychania tamtejszym (w sensie krakowskim) powietrzem! I wreszcie spotkanie z kochaną Jul! Warto również wspomnieć o tym stadzie harcerzy, których pełno się szlajało po dworcu.

Następnie, „spacer” do miejsca noclegu. Słyszmy ulicą Długą strasznie dłuuuuuuuuugo, chociaż ulica wcale aż taka długa nie była. Po drodze widziałyśmy bilboard reklamujący CLMF, masę ludzi, a najgorsze w tym wszystkim były te strasznie ciężkie torby, no ale cóż… Na Łokietka złapała nas ulewa, przez co musiałyśmy się schować do jakiejś bramy (teraz niemal każda brama mi o tym przypomina).

Przytulny pokoik, sympatyczna obsługa, torby zostawione, buty zmienione i co? Można ruszać na miasto!

Poszłyśmy obczaić spotkanie Echelonu, wtedy też wbiłyśmy na wspólne zdjęcie i nawet gdzieś widziałam takowe na którym widać mnie i Smoka, a nie jestem pewna co do Jul i Koki. Tam też spotkałyśmy Paolę, Katy i Agg, a także parę innych osób.

Pozwiedzałyśmy troszkę, porobiłyśmy trochę zdjęć, zacieszałyśmy z tweeta Shannona „Hello Poland!”, poszłyśmy coś wszamać do maca….a potem co? Szukałyśmy najbliższej biedronki przez prawie godzinę, chociaż byłyśmy na początku zaledwie jakieś 500m od takowej.

Pech chciał, że po powrocie do pokoju zaczęły mi doskwierać problemy żołądkowo-wucetowe. Efekt? Smok, Jul i Koka wybyły na miasto, spotkał Shanna, mają z nim zdjęcia, a ja co? Gówno miałam! Dosłownie! Kochany Smoczek jednak odstąpiła mi autograf. Właściwie to ja w tym czasie na gg sobie gadałam dowiadując się gdzie Marsy podobno śpią.

20.08.2010

Dzień rozpoczął się od upierdliwej pobudki przez Jul, która dzwoniła, aby wyciągnąć nas około godziny 8. Wstałam i zaczęłam malować paznokcie rozmawiając z Jul (będącą w tym czasie już dawno na mieście) przez głośnik. Smok i Koka nadal spały, albo raczej przysypiały, po chwili Smok zaczął się powoli ubierać, ale wystarczyły trzy magiczne słowa, aby każda z nas była w ciągu minuty gotowa do wyjścia: „widziałam ich autobus”.

Poczłapałyśmy więc na Rynek Główny z którego dotarłyśmy nad Wisłę, a potem na Wawel. Wierzcie mi lub nie ale w jakieś 20 minut dotarłyśmy z Wawelu na dworzec PKP, aby odebrać Jedi. Chociaż w międzyczasie w sklepie z pamiątkami kupiłyśmy koszulkę „I ❤ Polish girls”. Z Jedi podreptałyśmy do pensjonatu Leo.

Podpisałyśmy koszulkę! Która w planie miała trafić do Marsów… i mogłyśmy udać się na miejsce festiwalu.

Na miejscu festiwalu, już po wejściu na teren, widziałyśmy Shanna zawieszającego i człapiącego za tym prowizorycznym odgrodzeniem. Wyglądał jak małe dziecko szykujące psikusa! Żadna jednak nie podeszła żeby podać mu koszulkę, ale to nawet dobrze biorąc pod uwagę to co potem się stało. Z Jedi i Smoczkiem zjadłyśmy kanapki na ciepło, które były wprost pyszne!

Rozsiadłyśmy się na trawę z Agg i jej znajomymi nagle słysząc pisk/wrzask (niepotrzebne skreślić). Na scenę wyszedł zespół Sofa, wokalista miał coś w rodzaju irokeza na głowie, w dodatku był blondynem i z daleka można było go pomylić z J, ale żeby ci pod sceną tez go pomylili? Buahaha.

Po Sofie, uzupełnieniu płynów i opróżnieniu pęcherza, mogłyśmy udać się w tłum.

Znajdowałyśmy się dość blisko sceny, może nie jakoś wybitnie ale dość blisko, na tyle żeby mieć świetny widok na to co się na niej działo. N.E.R.D. pojawiło się na scenie, dali dość fajny popis nigdy nie myślałam, że będę się tak dobrze bawić na koncercie hip hopowym. Pomijam pomyłkę Pharella, który zamiast „Hello Cracow” pierdalnął „Hello Warsaw”. Fail koleś. Reasumując: z jakiegoś 30 rzędu dotarłyśmy do trzeciego prawie pod samą sceną. I FAILEM TEZ BYLO SKROPIENIE NAS SWOIM POTEM Z KOSZULKI TY DRUGI IDIOTO ZE SCENY KTOREGO NIE ZNAM!

Zaczęły się ostatnie minuty do wkroczenia Marsów na scenę, a tłum coraz bardziej napierał na ludzi z przodu. Kiedy zaczęło się kiwanie tłumu na prawo i lewo, ja czekałam aż się wszyscy przewrócimy, na szczęście ustało, więc można było spróbować wyjść. Ciągnąc za sobą Kokę i Jedi, wypchnęłam się z tłumu, chociaż miałam ochotę porządnie przywalić kilku laskom, które z tekstem „pchajcie się do przodu! pod scene!” usiłowały pchać się w przeciwną stronę do nas.

Uwolnione z tłumu, ze świeżym powietrzem na spoconej twarzy, poszłyśmy uzupełnić płyny. Jak już wróciłyśmy i stanęłyśmy sobie dosłownie pod koniec tłumu zgromadzonego pod main stage, parę minut po 21 euforia ludzi i wszelkiej maści animali osiągnęła szczyt. Jeden wielki wrzask, krzyk i radość zapanowały nad miejscem festiwalu Coke Live.

1. Escape

Nigdy nie zapomnę tej radości na dźwięk pierwszych wersów piosenki. To było coś niesamowitego! Coś na co czekałam od czasów gimnazjum właśnie miało miejsce. Do dzisiaj słuchając studyjnej wersji na końcu zawsze słyszę „POOOOOŁLEEEEND!”.

2. Night of the hunter

Od tego show, jest to jedna z bardziej lubianych przeze mnie ich piosenek. Ta energia, jaką czuć podczas niej na koncercie, jest nie do opisania! Poza tym, dla mnie i Coke Team’u ta piosenka jest wyjątkowa z innego powodu. Jako, że podczas koncertu pana Pharella i spółki rozdzieliłyśmy się z Jul i Smokiem, one postarały się o to, aby nasza koszulka trafiła na scenę. Tak, to czym macha Jared na początku piosenki to właśnie nasza koszulka! ale o tym dowiedziałam się dopiero po koncercie

3. Attack

Serce zabiło mi mocniej na pierwsze dźwięki mojego budzika. Totalne szaleństwo, darłyśmy się z tyłu, wrzeszczałyśmy, a Jedi przekrzykiwała Jareda. Coś niesamowitego.

4. Vox Populi

Piosenka, która od samego początku dodawała mi siły i chęci do walki o marzenia. Nadal tak jest. Móc ją usłyszeć i nie pomylić z We will rock you było czymś wspaniałym.

5. Search and destroy

Nigdy za nią nie przepadałam, w sumie nadal nie przepadam, jednak słowa J podczas wykonywania tej piosenki były strasznie uszczęśliwiające.

„Sometimes, sometimes I stop just because there’s not enough people jumping, but this time I stop because my fuckin’ god, every single person is off the ground”

„I hope you don’t mind but from this day for I gonna consider myself a polish man”

„Poland, we love you, we love you, we love you so much!”

6. A beautiful lie.

Druga, chyba piosenka w której J gra na 2 w kolejności najpiękniejszej gitarze świata przynajmniej jak dla mnie, na Pythagorasie. Piosenka sama w sobie świetna, ale jakichś specjalnych uczuć do niej nie żywię.

7. This is war

Kto mnie zna, ten wie, że nigdy jakoś specjalnie nie lubiłam tej piosenki. Nie brzmi mi ona na koncertach, ani akustycznie, jedynie studyjnie, ale świetnie było móc ją dosłownie wywrzeszczeć podczas tego koncertu.

8. 100 suns

Uroczo spieprzone przez szacownego pana wokalistę. Moja mina była wprost genialna kiedy po raz któryś powtózył jeden wers i pominął inny. Mimo wszystko to takie urocze mi się wydaje teraz.

9. L490

Chwała ci o wielki Shannonie, że nie wyciągnąłeś te swojej michy do mieszania zupy, bo byś przyprawił jakieś 40 tys ludzi o ból głowy. Jednak to co zagrałeś, miało w sobie jakąś magię, dawało chwilę odpoczynku od wiecznego darcia się.

10. From yesterday

Szczerze mam ochotę komuś przyłożyć za to. Wielbię tę piosenkę ponad miarę, jednak dlaczego była zagrana akustycznie?! Jak można było nie zagrać jej full bandem? Przecież to zbrodnia! tak, to bodajże jedyny minus koncertu Wielkie brawa jednak należą się tutaj wszystkim, którzy śpiewali, bo wyszło to wprost genialnie szczególnie przy tej piosence.

11. The Story

Piosenka najbliższa mi odkąd pamiętam. Od zawsze marzyłam, aby usłyszeć ją na żywo, marzyłam aby usłyszeć ją kiedyś na koncercie w Polsce, a od ogłoszenia daty na Coke, marzyłam aby usłyszeć ją tam. Moje marzenie się spełniło. Pamiętam jak przy pierwszych dźwiękach nie dowierzałam, a jak wreszcie uwierzyłam czułam jak mi się nogi uginają ze szczęścia. Zaczełam śpiewać tak głośno jak tylko potrafiłam. Nie potrafię opisać tego co czułam wtedy. Obawiam się, że nigdy nie będę umiała, taka byłam szczęśliwa w tym momencie.

12. Alibi

Ta piosenka to właściwie idealny wyciskacz łez. Perfekcja w każdym dźwięku, słowie. Wyjątkowości dodaje jej wykonanie „kołkowe”, gdzie masa ludzi śpiewa, wyprówając sobie niemal struny głosowe, już i tak nadwyrężone podczas całego gigu. Jakby tego było mało na zakończenie oznajmiono nam o powrocie Marsów do Polski w grudniu! Zaledwie 4 miesiące po Coke!

13. The Kill

Perfekcyjne połączenie dwóch świetnie brzmiących wersji, akustycznej i full bandu. Total madness. Czego chcieć więcej?

W tym momencie wyszłam z tłumu, bo zmartwił mnie telefon od Jul. Nie mogłam już się bawić martwiąc się o nią, dlatego ostatnie dwie piosenki stałam z tyłu obserwując. Jednak jakby tego było mało J, kolejny raz w ciągu koncertu dał upust swojej radości.

“I never knew, I never, never, never knew, I never knew  that Poland was a place that I’m gonna come back for the rest of my entire life. We’re the luckiest band in the world, we get to play in front all of you, the moon is out, the sky is beautiful and you guys are the best in the fuckin’ world! Thank you so much!”

14. Closer to the edge

Zanim piosenka się rozpoczęła J zaczął zagrzewać ludzi do „NO! NO!”, a potem oświadczył, że będą nagrani. Zastanawia mnie tylko, po co? Pewnie dowiemy się SOON geeezzz, jak ja nienawidzę tego słowa. Nie obyło się również bez straszenia bejsbolem, jednak wszyscy szaleli, więc nie musiał zostać użyty. Sama piosenka ma niesamowitą siłę i to dzięki niej byłam tak nagrzana na ten koncert. W stwierdzeniu, że to nie piosenka tylko modlitwa, jest coś. To jest modlitwa, nasza modlitwa o marzenia.

15. Kings and queens

Piękne, choć z początku mi się nie podobało. Nie za wiele pamiętam z tej piosenki, bo podczas niej zrozumiałam, że to na co tyle czekałam, o czym marzyłam właśnie się kończy. Czułam łzy w oczach, bo tej jednej nocy spełniły się moje marzenia, o których jeszcze pół roku prędzej nie myślałam, że się spełnią.

Skończyło się. Na scenie wciąż pozostali ci „wybrani”, a ludzie zaczynali się powoli rozchodzić. Czekałam na Kokę i Jedi, by chwilę potem jechać po Jul i Smoka.

A co potem? Potem czekała nas jazda taksówką w 6 osób! Łącznie z panem kierowcą. Smok zdecydowaną większością głosów została zmuszona położyć się na kolanach z zadkiem wypiętym w moją stronę. Nie powiem żeby mi się to podobało, ale w efekcie nasze kolana okazały się bardzo głośne i rozmowne (szczególnie w chwilach podszczypywania).

Zlądowałyśmy do pensjonatu koło 1. Wykończone psychicznie i fizycznie padłyśmy na łóżka, jednak zaledwie półgodziny później szłyśmy ulicą Długą w stronę Rynku Głównego. Zaszłyśmy niemal na Wawel, ale w porę się zawróciłyśmy i przysiadłyśmy sobie na ławce. Jakiś nawalony facet w czerwonej koszulce chciał sobie zrobić z nami zdjęcie. Oczywiście zgody na takowe nie uzyskał, ale to nie przeszkodziło mu aby wbić między nas. Momentalnie wstałyśmy a Smok jako chyba najbardziej wyszczekana zaczęła się z nim kłócić, na odchodne rzucając mu pięknym tekstem „Jak ja jestem Emo to ty z ery pingwinów jesteś”.

Gdzieś pomiędzy „Roman, gdzie jesteś” a udawaniem scenicznego tańca Jareda, stanęłyśmy przy fortepianie, który miał związek chyba z rokiem Chopinowskim. Smok puściła cover Bad Romance, a reszta się wygłupiała. Co za to robiła Alex? Sprawdzała swoje dziwne uczucie, że ktoś nas obserwuje. Nie myliłam się.

W jednym z ogródków piwnych siedział ktoś w niebieskiej bluzie, z kapturem założonym na łeb i dwiema blondynkami, perfidnie nas obserwując. Bynajmniej nie miałam w tym momencie w głowie dziada czy kogokolwiek.

Alex: Ten facet się na nas gapi.

Jedi: To nie on.

No nie chodziło mi o niego, ale cóż. Idąc dalej przechodziłyśmy obok szacownego pana, stwierdzając, że jedna z blondynek bardzo przypomina Emmę. Kochana Jedi wraz z Koką zatrzymały się dosłownie jakieś 2m od niego i zaczęły perfidnie przyglądać. „To nie Jared, on się gimnastykuja na jakiejś 15 latce w hotelu” pozostanie w mojej głowie jako najbardziej zapamiętany tekst Jedi. Zaraz po nim spojrzałam znowu w stronę tajemniczego kaptura. W głowie miałam kompletną pustkę a jedyne co mi przeleciało przez głowę to takie „to on”, jednak mój szok nie pozwolił mi się odezwać choć próbowałam powiedzieć o wystających spod kaptura blond włosach i niebieskich oczach.

Niestety jednak wróciłyśmy do pensjonatu, po drodze wstępując do maca na herbatę. Spać poszłyśmy coś między 4 a 5, żeby potem wstać około 8 i przygotować się do powrotu do domu.

Nasza wspólna przygoda zaczęła dobiegać końca. A szkoda.

Ja wiem, że część z was powie, że Jared mówi ciągle te same teksty na każdym koncercie, ale mówcie sobie. Dla mnie to co mówił na Coke było szczere, bo widać na jego twarzy jak jest zachwycony. Poza tym czułam tą szczerość podczas koncertu, czuło się radość Marsów, bo oni wlewali ją w muzykę, przekazywali ją nam. Shann dawał z siebie 200% grając na swojej kochance, Tomo skacząc niemal bez przerwy, a J śpiewając. Ten wieczór był spełnieniem marzeń tysięcy Echelonów, ten wieczór zmienił życie wielu z nich.

Dziękuję mojemu kochanemu Coke Team’owi, bo bez nich to nie byłoby to samo. Z wami przeżyłam najwspanialszą przygodę życia, z wami spełniły się moje marzenia, z wami zmieniło się moje życie. Dziękuję. ❤

Nigdy nie zapomnę miny mojej mamy, kuzyna i siostry, którzy przyjechali po mnie na stację. „Ona coś brała? Zachowuje się jakby była na haju”. Byłam na haju. Na muzycznym haju, którzy trzymał mnie jeszcze przez długi czas, który wywołał łzy szczęścia na mojej twarzy, kiedy oglądałam jak Jared łapie naszą koszulkę, kiedy oglądam The Story, albo kiedy oglądam zdjęcia. Wierzę, że to co się zmieniło w moim życiu wtedy to zaledwie początek dużo większych zmian, bo czuję całym moim sercem, że tak naprawdę ta przygoda się jeszcze nie skończyła.

 

 

 

4 thoughts on “1. It’s motherfuckin’ fantasy.

  1. Jak sobie pomyślę, że jechałam na coke’a praktycznie marsów nie znając… i teraz spojrzę na swój pokój i na siebie samą, nie jestem w stanie uwierzyć że słowa ” one night to change your life” są prawdą…

  2. Ja chcę rok temu. ❤ Ja chcę rok temu. ❤ Pamiętam jak ryczałam na L490, pamiętam jak skakałam w tłumie i jak nie mogłam znaleźć koleżanek. xD ❤

  3. Wiesz co… nie przepadam za oglądaniem filmików z Coku z yt… wole zachowac w pamięci żywe wspomnienia… myślałam że nic mnie nie ruszy… a jednak twoja notka oddała mi ponownie klimat marsowy:D opis koncertu nieziemski:DDD Przypomniała mi się pocieszna micha wodza…. i energicznie skaczący gumis alias Tomo…. Nie no ALexs podzielam twoje emocje w pełni….

    Pierooooogggoooowwwweeee całusyyyy;)))

  4. przypomniało mi się, jak szłyśmy ze Smokiem i Julianem. minęłyśmy grupkę facetów, po czym Jul – Braxton tam poszedł! a że dość głośno to powiedziała, on usłyszał. odwrócił się. i zacieszał, jak my. XD

    chcę jeszcze raz!

Skomentuj

